Bekijk het jaaroverzicht 2022 van ZWconnect

Ook het afgelopen jaar heeft de sector Zorg en Welzijn veel uitdagingen gekend. Ondanks dat er een hoge instroom is van nieuwe medewerkers, verlaten nog steeds veel medewerkers de sector. We hebben als werkgeversvereniging ons best gedaan om onze leden en partners te ondersteunen bij het vinden van oplossingen voor de uitdagingen die zich bij hen voordoen. In dit jaaroverzicht nemen we je graag mee in welke resultaten dit heeft opgeleverd.

'Dank aan alle leden, partners en ons team'

Directeur Coralie Elmont is trots op de behaalde resultaten. “We brachten zorginnovaties in kaart met onze Innovatiekaart en vestigden de aandacht op Leven Lang Ontwikkelen in
twee symposia. Onze inzetbaarheidsadviseurs startten gesprekken met HR-afdelingen over vitaliteitsbeleid op de werkvloer en via de campagne Kom Zorgen Dan werden jongeren geënthousiasmeerd voor een baan in Zorg en Welzijn.

Gelukkig konden we in 2022 onze bijeenkomsten weer grotendeels op locatie organiseren. Tot mijn genoegen werden de ALV’s druk bezocht, evenals onze netwerkgroepen, workshops en inspiratiesessies. Op deze manier hebben we elkaar weer écht kunnen ontmoeten en de verbinding met elkaar kunnen versterken.

Ik wil graag mijn dank uitspreken aan alle leden en partners van onze werkgeversvereniging en ons team. Zonder jullie inzet, betrokkenheid en toewijding zouden wij niet de resultaten hebben kunnen behalen die we in deze publicatie presenteren. Ik hoop dat u door het lezen van ons jaaroverzicht een beter beeld krijgt van wat we als collectief hebben bereikt en wat we nog van plan zijn te bereiken.”

Jaaroverzicht 2022

Juvoly en Valtes winnen Nationale Zorginnovatieprijs 2024

De prijs wordt jaarlijks uitgereikt aan de meest vernieuwende zorginnovatie in de opschalingsfase.

Zes impactvolle arbeidsmarktprojecten benoemd tot koploper

De koplopers pitchten hun initiatieven en vertelden wat hun oplossingen zijn én vooral ook hoe zij te werk zijn gegaan.

Nieuwe directeur Hanne Wiegman: ‘Dichter op de veranderopdracht van onze leden zitten’

Hanne vertelt uitgebreid over haar achtergrond en visie op de uitdagingen die de sector Zorg en Welzijn te wachten staat.

Blijf op de hoogte!

Meld je aan voor onze e-mail nieuwsbrief

"*" geeft vereiste velden aan

Naam:*